Kernefortællingen - sikrer strategisk PR

 

Et prioriteret koncentrat

Kernefortællingen er et prioriteret koncentrat, der helt overordnet fortæller, hvad din virksomhed står for - og hvor den står stærkest.
Kernefortællingen rummer din virksomheds kerneværdier, USP`er, drivkraft/overordnede formål ("why"), mission, vision og sidst men ikke mindst - din virksomheds strategiske hovedbudskaber. Altsammen præsenteret i en kort, kompakt og klar fortælling, der maksimalt fylder en A4-side.


Med kernefortællingen har du et stærkt redskab til at sikre, at alle ansatte kender virksomhedens DNA og mål, og du har samtidig givet digselv og kollegerne et fyrtårn, der altid viser retningen for jeres eksterne, strategiske kommunikation. Den retning som al jeres kommunikation skal pege i for direkte at understøtte virksomhedens forretningsmæssige mål. Kernefortællingen er det faste pejlemærke, der sikrer den røde tråd og konsekvens i al jeres kommunikation.
 
 

Understøtter strategiske mål

Med konsekvens i jeres budskaber kommunikerer I effektivt, klart og med gennemslagskraft, fordi al jeres kommunikation - på hjemmesiden, i nyhedsbreve, pressemeddelelser og i opslagene på jeres virksomhedssider på LinkedIn og Facebook - har referencer til kernefortællingens strategiske hovedbudskaber. Det sikrer, at den direkte understøtter jeres strategiske mål, og det betyder igen, at jeres kommunikation præcist og skarpt baner vejen for realiseringen af jeres vision.
 
 

Optimalt afsæt for strategisk PR

Kernefortællingen er ikke mindst et optimalt afsæt for klar og værdifuld profilering i medierne via PR.
Kernefortællingen sikrer, at jeres virksomhed får en skarp profil i medierne og hos målgruppen - netop fordi al jeres kommunikation følger fyrtårnet og konsekvent understøtter jeres forretningsmæssige mål.
 
Kernefortællingen forhindrer modsat, at tilfældigheder styrer, hvad din virksomhed kommunikerer til omverdenen og forhindrer, at I falder for fristelsen til at søge omtale for omtalens skyld. Den forebygger dermed signalforvirring og kolliderende budskaber, der giver din virksomhed en usammenhængende og sløret profil.

Så kys din kernefortælling.  

"Kernefortællingen er det faste pejlemærke, der sikrer den røde tråd i al jeres kommunikation. 

Med konsekvens i jeres budskaber kommunikerer I effektivt, klart og med gennemslagskraft, fordi alle budskaber i og fra din virksomhed har referencer til kernefortællingen og dermed direkte understøtter jeres strategiske mål".