Din kernefortælling - dit fyrtårn

Kernefortællingen fortæller helt overordnet, hvad din virksomhed først og fremmest står for, og hvor den står stærkest. 
Virksomheder med en kernefortælling har den store fordel, at de altid er knivskarpe på deres strategiske hovedbudskaber
 
Med kernefortællingens strategiske hovedbudskaber har din virksomhed et fyrtårn, der viser retningen for jeres kommunikation - eksternt som internt. Den retning som al jeres kommunikation skal pege i for direkte at understøtte jeres forretningsmæssige mål og strategi.
 


Sikrer effektiv, strategisk kommunikation 

Med konsekvens i din virksomheds budskaber kommunikerer I effektivt, fordi al kommunikation i og fra din virksomhed understøtter jeres strategiske hovedbudskaber og dermed jeres forretningsmæssige mål. Det betyder igen, at jeres kommunikation præcist og skarpt bidrager til realiseringen af jeres vision.
 


Essensen af din virksomhed

Kernefortællingen er den prioriterede essens af din virksomhed: Den rummer din virksomheds mission, vision, kerneværdier, USP`er, drivkraft ("why") og det eller de strategiske hovedbudskab(er). Optimalt set suppleret med et kort element af storytelling, der understøtter det strategiske hovedbudskab.
 
Altsammen præsenteret i en kort, koncentreret og klar fortælling.
Omfanget er som udgangspunkt maksimalt halvanden A4-side for at sikre en skarpt prioriteret kernefortælling med en længde, der indbyder til læsning af kernefortællingen på hjemmesiden for din virksomhed.
 
 

Optimalt afsæt for strategisk PR

Kernefortællingen er ikke mindst et optimalt afsæt for klar og værdifuld profilering i medierne via strategisk PR.
Kernefortællingen sikrer, at jeres virksomhed får en skarp profil i medierne og omverdenen - netop fordi al jeres kommunikation følger fyrtårnet og konsekvent profilerer jeres strategiske hovedbudskaber.

Kernefortællingen er det faste pejlemærke, der sikrer den røde tråd i al jeres kommunikation og dermed samtidig et stærkt redskab til at sikre, at alle ansatte er skarpe på virksomhedens DNA og strategiske hovedbudskaber.
Kernefortællingen forhindrer modsat, at I søger omtale for omtalens skyld, og at tilfældigheder styrer, hvad din virksomhed kommunikerer til omverdenen. Kernefortællingen forebygger dermed signalforvirring og kolliderende budskaber, der giver din virksomhed en usammenhængende og sløret profil. 
 
 

Din kernefortælling

Ønsker du en kernefortælling for din virksomhed, laver jeg et intensivt interview med dig  - og eventuelt yderligere interviews med udvalgte medarbejdergrupper i din virksomhed.
Solid forberedelse er afgørende, og forud for interviewet researcher jeg på din virksomhed og udarbejder derefter spørgsmål skræddersyet til din virksomheds kernefortælling. Dem sender jeg til dig forud for interviewet, så du kan overveje, reflektere og prioritere, før vi mødes. Det sikrer et udbytterigt og effektivt interview.

I interviewet stiller jeg afklarende og udfordrende spørgsmål, indtil vi sammen har et klart billede af, hvad din virksomhed først og fremmest står for, og hvor den står stærkest. Processen fortsætter, indtil du har godkendt det endelige oplæg til din virksomheds kernefortælling.



 

 
 
Morten Brøcker +45 40 28 12 12    broecker.kommunikation@mail.dk