Kernefortællingen er ikke bare et stærkt redskab til at give din virksomhed en klar profil. Den er samtidig det første og meget vigtige skridt til at give din virksomhed et skarpere omdømme.
Kernefortællingen fortæller kort, klart og fængende, hvad din virksomhed først og fremmest står for, og hvor den står stærkest. Så selve forløbet med at skrive kernefortællingen er en værdifuld afklaringsproces, der gør dig mere bevidst om, hvem I er - hvad virksomhedens DNA er. Først når du er skarp på det, ved du hvilket omdømme, du ønsker - og kan stå inde for.
Kernefortællingens beskrivelse af de vigtigste værdier og kvaliteter i din virksomhed er samtidig dine strategiske hovedbudskaber - altså de budskaber, det først og fremmest understøtter dine forretningsmæssige mål at få eksponeret for målgruppen.
De udgør dermed det fyrtårn, der viser retningen al for jeres kommunikation - eksternt som internt. Dermed sikrer du, at jeres kommunikation effektivt og præcist bidrager til realiseringen af visionen for din virksomhed.