Din kernefortælling - dit fyrtårn

Virksomheder med en kernefortælling har den store fordel, at de altid er knivskarpe på deres strategiske hovedbudskaber.
 
Kernefortællingen fortæller helt overordnet, hvad din virksomhed står for, og hvor den står stærkest.
Med kernefortællingens strategiske hovedbudskaber har din virksomhed et fyrtårn, der altid viser retningen for jeres kommunikation - eksternt som internt.
Kernefortællingen er det faste pejlemærke, der sikrer den røde tråd i al jeres kommunikation og dermed samtidig et stærkt redskab til at sikre, at alle ansatte er skarpe på virksomhedens DNA og strategiske hovedbudskaber.
 

Essensen af din virksomhed

Kernefortællingen er koncentratet eller essensen af din virksomhed: Den rummer din virksomheds vision, mission, kerneværdier, USP`er, drivkraft ("why") og strategiske hovedbudskaber. Altsammen præsenteret i en kort, koncentreret og klar fortælling.
 

Sikrer effektiv kommunikation 

Med konsekvens i din virksomheds budskaber kommunikerer I effektivt,  fordi al kommunikation i og fra din virksomhed understøtter jeres strategiske hovedbudskaber og dermed jeres forretningsmæssige mål. Det betyder igen, at jeres kommunikation præcist og skarpt bidrager til realiseringen af jeres vision.
 

Optimalt afsæt for strategisk PR

Kernefortællingen er ikke mindst et optimalt afsæt for klar og værdifuld profilering i medierne via strategisk PR.
Kernefortællingen sikrer, at jeres virksomhed får en skarp profil i medierne og omverdenen - netop fordi al jeres kommunikation følger fyrtårnet og konsekvent profilerer jeres strategiske hovedbudskaber.

Kernefortællingen forhindrer modsat, at tilfældigheder styrer, hvad din virksomhed kommunikerer til omverdenen - den forebygger dermed signalforvirring og kolliderende budskaber, der giver din virksomhed en usammenhængende og sløret profil.
 

Din kernefortælling

Ønsker du en kernefortælling for din virksomhed, starter det med, at jeg interviewer dig og stiller dig - og eventuelt udvalgte kolleger/medarbejdere - en længere række afklarende og udfordrende spørgsmål, indtil jeg har et klart billede af, hvad din virksomhed står for, og hvor den står stærkest. Efterfølgende sender jeg dig et oplæg til godkendelse.
 
 
 
 
Morten Brøcker +45 40 28 12 12    broecker.kommunikation@mail.dk